Leer uw migraineaanvallen kennen - Migraine Praktijk Nieland
Leer uw migraineaanval kennen - Leer uw migraineaanval kennen

Leer uw migraineaanval kennen

Iedereen heeft weleens last van hoofdpijn, maar de ene hoofdpijn is de andere niet. Waar de klachten bij de ene soort hoofdpijn verdwijnen na het nemen van een normale pijnstiller zullen de klachten bij de andere soort alleen maar heviger worden. Hoe kunt u die hevige hoofdpijn, oftewel migraine, nu eigenlijk herkennen?

Luister goed naar uw lichaam

Voordat die vervelende migraineaanval tot uiting komt probeert uw lichaam u te waarschuwen dat er een aanval aankomt. Het is dus belangrijk om goed naar uw lichaam te luisteren zodat u kunt inspelen op de mogelijke situatie die eraan zit te komen. Uw lichaam doorloopt de volgende fases;

Fase 1: Waarschuwingsfase

Hoelang deze fase aanhoudt verschilt per persoon. Zo kan het zijn dat u een aantal dagen of een aantal uren last krijgt van plotselinge stemmingswisselingen, veranderingen in smaak en/of hevige vermoeidheid. Deze symptomen willen u laten weten dat u alert moet zijn voor een mogelijke aanval.

Fase 2: Aurafase

Ongeveer driekwart van de migrainepatiënten doorloopt de aurafase. Tijdens deze fase zult u tussen de twintig en zestig minuten last hebben van veranderingen rondom uw zicht, uw spraak en uw gevoel.

Fase 3: Hoofdpijnfase

Tijdens deze fase komt die vervelende hoofdpijn echt opzetten. Een normale pijnstiller helpt niet meer en de kloppende, bonzende pijn wordt alleen maar erger. Deze hoofdpijn komt vaak voor in combinatie met misselijkheid en braken. Hoelang deze fase aanhoudt verschilt per persoon. Zo zijn er mensen die nog geen dag last hebben van deze hoofdpijn terwijl andere mensen dagen in bed moeten liggen.

Fase 4: Herstelfase

Het einde van de migraineaanval is eindelijk in zicht en hoofdpijn heeft u gelukkig niet meer. Het enige waar u nog ongeveer één à twee dagen last van heeft is vermoeidheid en/of verminderde concentratie.

Kom definitief van uw migraine af

U bent zeker niet de enige die last heeft van migraine: ongeveer twee miljoen Nederlanders heeft ditzelfde probleem. Door goed te weten welke fases uw lichaam doorloopt en de signalen die uw lichaam geeft te herkennen zal u uw migraineaanvallen beter kunnen opvangen.

Wilt u helemaal af van de migraineaanvallen? Dat is mogelijk bij onze kliniek! Wilt u meer informatie over de therapie die wij bieden? Kijk dan eens rond op onze migraine pagina. Uiteraard mag u ook altijd vrijblijvend contact met ons opnemen om te bespreken of de therapie die wij bieden iets voor u is.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 waarderingen, gemiddeld: 5,00 van 5)
Ons praktijk team

U wilt meer weten over de behandeling van migraine en hoofdpijn?

Meer informatie over onze migraine en hoofdpijn behandeling vindt u op onze website.

Als u geïnteresseerd bent in de behandeling kunt u hier ons gratis informatiepakket aanvragen.