Pijn beschermt ons

Het menselijk lichaam is een eenheid die zichzelf in evenwicht houdt en aanstuurt en heeft hiervoor geen hulp nodig van buitenaf. Koorts bijvoorbeeld is slechts een reactie van het lichaam waarmee het lichaam ziektekiemen doodt door de lichaamstemperatuur te verhogen. Uiteindelijk is er geen leven mogelijk zonder pijn die ons beschermt en dit geldt evenzeer voor onze zielspijn!

Wij ervaren pijn als negatief omdat het ons beperkt in onze beleving, onze bezigheden en ons functioneren. De waarheid is echter dat de natuur gericht is op overleven en pijn één van de belangrijkste instrumenten daartoe is. Pijn is het enige direct werkzame signaal dat ons beschermt in elke situatie en het laat in het lichaam automatische mechanismen optreden zoals bijvoorbeeld vecht- en vluchtreacties. Omdat deze reacties automatisch en bij een ieder op soortgelijke wijze verlopen zijn de meeste mensen zich hier niet van bewust.

Wilt u meer lezen? Vraag naar ons gratis informatiepakket en je krijgt een wachtwoord om het boek ‘Migraine is te genezen’ te downloaden.

2016-02-11T09:31:35+00:00