Migraine bij mannen en kinderen2018-09-26T09:39:50+00:00

Migraine bij mannen en kinderen

Ook bij mannen en kinderen wordt de migraine door een verstoring van de hormoonhuishouding veroorzaakt.

Meer info aanvragen

Migraine bij kinderen – Wat te doen?

Als een kind over hoofd- en buikpijn klaagt, dan denken wij niet gelijk aan iets ernstigs. Helaas bij 3 van de 10 gevallen gaat het om migraine. Bij migraine gaat het niet alleen om hoofdpijn, het betreft het hele lichaam. Bij een aanval hoort hoofdpijn, maar misselijkheid en braken kunnen daar ook bij komen, maar ook een overgevoeligheid voor licht en geluid.

Hoe herken ik migraine bij mijn kind?

Bijna alle patiënten die jonger zijn dan 6 jaar braken, meestal duurt een aanval 6 uur of korter één die langer duurt dan 24 uur is zeldzaam. Kinderen ouder dan 6 jaar kunnen ook aanvallen hebben die meerdere dagen duren, hier wordt vaak het braken minder en meer spanningshoofdpijn.

Meer info aanvragen

Symptomen voor kindermigraine

• Plotseling onderbreking van een spel
  • Geen interesse voor de omgeving