Erfahrungen & Bewertungen zu Naturheilpraxis Nieland De 4 fasen van een migraine aanval - Migraine Praktijk Nieland

De 4 fasen van een migraine aanval

De 4 fasen van een migraine aanval2018-09-23T17:36:19+00:00

Waarschuwingsfase

De waarschuwingsfase kan een aantal uren maar ook dagen duren, dit verschilt per persoon. De symptomen zijn, stemmingswisselingen, veranderingen in smaak en hevige vermoeidheid. Deze symptomen zeggen u wees alert op een eventuele aanval.

Aurafase

Een aura duurt tussen de twintig en zestig minuten. U krijgt last van verandering rondom uw zicht, uw spraak en uw gevoel. Ongeveer driekwart van de migrainepatiënten doorloopt deze aurafase.

Hoofdpijnfase

Die vervelende hoofdpijn fase komt opzetten. De kloppende, bonzende pijn wordt alleen maar erger, een normale pijnstiller helpt niet meer. Dit gaat vaak in combinatie met misselijkheiden braken. Er zijn mensen die nog geen dag last hebben, terwijl vaak andere mensen dagen in bed moeten liggen. Hoelang deze fase aanhoudt verschilt per persoon.

Herstelfase

De laatste fase is eindelijk inzicht, de hoofdpijn is gelukkig weg getrokken. De vermoeidheid en/of verminderde concentratie duurt ongeveer nog één á twee dagen.