Misselijk bij migraine – wat moet ik doen?

Bij een migraine aanval, lijden veel patienten niet alleen onder hoofdpijn, maar ook vele andere symptomen, zoals misselijkheid.
Door de misselijkheid verzwakt het lichaam extreme en daardoor is dit psychologisch zwaar.

Er zijn meerdere mogelijkheden om de misselijkheid af te zwakken. Voor de één zijn dit voorgeschreven medicijnen van de arts, waar je wel voorzichtig mee om moet gaan, lees altijd de bijsluiter voor eventuele bijwerkingen. Het advies is om de medicijnen in te nemen en een half uur te wachten voordat u eventueel pijnstillers of andere medicijnen gaat gebruiken, om te voorkomen dat deze niet uitgespuugd worden.
Ons advies is om eerst andere mogelijkheden te proberen, met minder heftige bijwerkingen.

• Frisse lucht, naar buiten of de kamer goed doorluchten
  • Rustige omgeving
  • Liggen
  • Kleine slokjes met drinken
  • Warme dranken, bijvoorbeeld pepermuntthee, kamille of gemberthee
  • Verse citroensap, of wat citroendruppels in een glaswater

Als de misselijkheid voorbij is, kunt u proberen iets te eten wat licht om de maag is, zoals beschuit, gemalen banaan of aardappelpuree. Vermijd vooral vet en gekruid eten.

2016-11-03T10:58:40+00:00