De juiste diagnose

Het welslagen van een therapie valt of staat met het stellen van de juiste diagnose. Een juiste diagnose is bij elke therapie, dus ook voor mij, van onschatbare waarde om de Endocriene Migraine Therapie effectief en gericht in te kunnen zetten. Alleen de juiste diagnose stelt mij in staat oorzakelijk te behandelen.

Oorzakelijk behandelen (ook wel Causaal behandelen genoemd) begint dus met het nemen van zoveel tijd als nodig is om een grondige diagnose te stellen. Een grondige diagnose begint met het opmaken van een uitvoerige ziektevoorgeschiedenis (anamnese), waarvan ook de familieanamnese onderdeel uitmaakt. Wanneer een patiënt in mijn praktijk een afspraak maakt voor een vooronderzoek krijgt hij een anamneseformulier toegezonden, zodat hij deze thuis in alle rust kan invullen. Wanneer hij deze in de wachtkamer in zou moeten vullen is de kans groot is dat hij belangrijke zaken vergeet.

Bij aanvang van het vooronderzoek wordt de anamnese met hem doorgenomen. Hierbij is alles wat zich vanaf de geboorte heeft voorgedaan belangrijk. Dit kunnen ziektebeelden, gezondheidsklachten of operaties zijn.

Wilt u meer lezen? Vraag naar ons gratis informatiepakket en je krijgt een wachtwoord om het boek ‘Migraine is te genezen’ te downloaden.

2016-03-18T13:16:35+00:00